رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به کسب رتبه اول شعب حل اختلاف زندان های این استان در حوزه صلح و‌سازش، گفت:جلب و ارتقاء همکاری نهادهای مردمی از اولویت های سند تحول قضایی و از تاکیدات اصلی قوه قضاییه به شمار می رود.
کد خبر: ۱۳۲۶۶۲۹
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ یدالله موحد در بازدید مشترک به همراه معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف استان از مجتمع قضایی شهیدسلیمانی وگفت و گو با قضات،دبیران واعضای شوراهای حل اختلاف استان درراستای اجرای سیاست های قوه قضاییه گفت: 
اجرای عدالت ازرسالتهای انبیاء عظام الهی وائمه اطهار (ع) وحاکمیت است خدمت در عرصه عدالت گستری وحل اختلاف بین مردم از طریق سازش اجری عظیمی داردوفرصت ارزشمندی  برای خدمت به مردم است.

وی با اشاره به عملکرد یک سال اخیر  شوراهای حل اختلاف استان کرمان، اظهار داشت:استان کرمان در تعداد مصالحه پرونده های شعب حل اختلاف، در رتبه بندی کشور در رتبه اول قرار دارد و در همین رابطه 869 زندانی با صلح وسازش از زندان های سراسر استان آزاد شده اند.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان بیان کرد:باورود شورای حل اختلاف خوشبخاته دو پرونده قتل طی سه ماهه ی اخیر در استان کرمان  منتهی به صلح وسازش شده است.

موحد،بر اهمیت ترویج فرهنگ صلح وسازش در جامعه تاکید کردو گفت:طی یک سال گذشته بالغ بر 188 هزار فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان واردشده است كه از اين تعداد188هزارو 946 فقره پرونده نيز مختومه گرديده است. 

وی بیان کرد: در زمینه پرونده های کیفری، تعداد ٣٢هزار ٩٧٢ فقره یا به عبارتی به طور میانگین۵۷.۴ درصد منجر به مصالحه ختم شده و استان کرمان در این  زمینه در جایگاه دوم  کشور قرار دارد .

رییس شورای قضایی استان کرمان خاطرنشان کرد: در زمینه پرونده های حقوقی نیز تعداد ١٣هزار ٢٨٨فقره یا به عبارتی به طور میانگین ۴۷.۶ درصد منجربه سازش‌ شده است.

موحد یادآور شد: تعداد پرونده های قابل صلح و سازش استان معادل ١٣٧هزار ٩٩فقره بوده که بر این اساس نسبت پرونده های صلح و سازش به پرونده های قابل صلح معادل ۴۰.۳درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها